7 wskazówek ekspertów, które pomogą małym firmom w przystępny sposób wykorzystać AI/ML
Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja mogą znacznie poprawić szybkość i poziom produktywności firm z różnych branż. Podczas gdy wiele osób uważa, że tylko duże korporacje mogą korzystać z tej technologii, prawda jest taka, że istnieją różne sposoby dla małych firm, aby zrobić to samo. W rezultacie, technologia ta może pomóc małym firmom konkurować więcej i osiągnąć bardziej znaczące wyniki, nawet przy ich ograniczonym budżecie.
Małe firmy mogą korzystać z tej technologii, nawet jeśli nie mają takich samych możliwości finansowych jak duże firmy, ponieważ nie wymaga głębokich umiejętności technicznych lub w domu zespół tech. Tak więc, mogą one nadal zaoszczędzić koszty i zwiększyć wydajność przy minimalnych umiejętności technicznych. Ponadto, dostępność konkretnych narzędzi i platform low-code umożliwia korzystanie z tego narzędzia przez firmy każdej wielkości.
Aby korzystać z tego narzędzia, właściciele firm muszą być ostrożni w ich planowaniu i wdrażaniu. Nie jest to jednak poza ich zasięgiem finansowym. Mimo, że nie mają takich funduszy jak duże firmy, oto kilka wskazówek, które pomogą małym firmom wykorzystać AI/ML w przystępny sposób.
Zdefiniuj problem, który musisz rozwiązać
Technologia AI/ML może kategoryzować i analizować dane. Chociaż jest to najnowocześniejsza technologia, nadal ważne jest, abyś najpierw zrozumiał, dlaczego jej potrzebujesz i do czego będziesz jej używał, zanim się w nią zagłębisz. Na przykład, jako mała firma, musisz najpierw zdefiniować problemy swojej firmy, a następnie zebrać dane, aby lepiej zrozumieć podstawowe problemy. Następnie należy określić, w jaki sposób AI może rozwiązać ten problem. W rezultacie będziesz w stanie zwiększyć ROI swojej firmy, stosując niezwykle ukierunkowane podejście do wdrażania AI.
Korzystaj z darmowych lub tanich narzędzi.
Istnieje wiele sposobów na zastosowanie AI w małej firmie. Jeśli masz zespół pracowników lub pracowników, zróbcie razem burzę mózgów i spróbujcie zastanowić się, jak i gdzie możecie wykorzystać tę technologię, aby być bardziej produktywnymi. Na przykład, jeśli jesteś firmą marketingową i masz około 50 pracowników, możesz pobrać darmowe narzędzia AI /ML, takie jak Tensor Flow, biblioteka oprogramowania. Następnie zatrudnij specjalistę od danych, aby zebrał wszystkie rozmowy online na temat kategorii produktu. Pomoże Ci to zidentyfikować najgorętsze tematy dotyczące klientów oraz najbardziej konkurencyjne białe plamy. Istnieje wiele darmowych narzędzi z różnych branż, które przydają się małym firmom.
Znajdź sposoby na wyeliminowanie przyziemnych zadań.
Upewnij się, że wdrażasz AI/ML do swojego biznesu w celu zwalczania konkretnych problemów. Następnie skup się na tych obszarach, które mogą pomóc w zwiększeniu efektywności pracowników. Najlepszym sposobem na to jest usunięcie prozaicznych zadań, które muszą wykonywać i zwiększenie ich talentu. Następnie upewnij się, że Twoje rozwiązanie AI jest kompatybilne z innymi rozwiązaniami istniejącymi na rynku. Możesz to zrobić poprzez przeprowadzenie testów. Kolejną rzeczą, którą należy zrobić, to spojrzeć poza szum rynkowy i poszukać prawdziwego ROI. Następnie uruchom swój test, dokonaj korekty i zwiększ skalę, aby sprawdzić, czy uzyskasz pozytywny wynik.
Przejrzyj poprzednie wyniki
Setki tysięcy klientów z sektora małych przedsiębiorstw już korzysta ze sztucznej inteligencji na różne sposoby. Użytkownicy AI mogą przeglądać dane z przeszłości i wykorzystywać je do przewidywania rentowności przyszłych transakcji. Dzięki temu można łatwo dowiedzieć się, którzy klienci prawdopodobnie zakupią od nich produkt i nadać priorytet swoim wysiłkom. Przeglądanie przeszłych interakcji może pomóc w kierowaniu przyszłymi. Możliwość przeglądania komunikacji pozwala określić, które z nich były wcześniej zaangażowane od klientów i potencjalnych klientów. Pomoże Ci to wybrać najbardziej odpowiednią ofertę lub wiadomość w przyszłości.
Zacznij od mniejszych kroków
Kiedy właściciele małych firm mówią, że nie mogą wdrożyć AI, jednym z powodów jest to, że myślą o tym jako o remoncie całego systemu. Dlatego myślą, że jest to rozwiązanie tylko dla dużych firm. W rzeczywistości, należy wdrożyć AI poprzez małe aplikacje i w sposób, który nie wymaga remontu całego systemu. Jest to najbardziej opłacalny sposób korzystania z tej technologii przez małe firmy. Musisz więc zidentyfikować małe obszary, w których możesz zastosować AI/ML i zacząć je wprowadzać w sposób, który pomoże Ci zaoszczędzić pieniądze.
Wykorzystaj AI/ML do angażowania klientów
Jednym z najlepszych sposobów na wykorzystanie technologii AI/ML jest zaangażowanie klienta. Technologia ta jest korzystna w obsłudze klienta, zwłaszcza jeśli Twoja firma musi regularnie przyjmować wielu klientów, ale obecnie nie ma zasobów, aby stworzyć działający dział obsługi klienta.
Ponadto, wiele interakcji z klientami nie wymaga kontaktu z człowiekiem, a mimo to stanowią one liczbę klientów zwracających się o pomoc. Możesz wdrożyć AI do obsługi takich przypadków. Poprawi to doświadczenia klientów, ponieważ ich zapytania zostaną rozpatrzone wcześniej, a także zmniejszy obciążenie pracowników, dzięki czemu będą oni bardziej efektywni.
Skup się na policzalnych obszarach
Jako mała firma, która dopiero wdraża AI/ML po raz pierwszy, musisz zacząć używać jej w obszarze, który możesz łatwo określić ilościowo. To pomoże Ci uświadomić sobie swój sukces i budować na nim dalej. Po pierwsze, musisz zacząć od obszarów, które wpływają na przychody Twojej firmy, ponieważ łatwo jest kwantyfikować zmiany w przychodach. Następnie przejdź do innych miejsc, które wpływają na koszty i mogą być również kwantyfikowane. Wreszcie, po pomyślnym wdrożeniu go w tych obszarach, zaczynasz patrzeć na obszary wpływające na ryzyko. Chociaż są one trudniejsze do kwantyfikacji, są one nadal konieczne.
Wnioski
Istnieje powszechne błędne przekonanie, że tylko duże korporacje mogą wdrażać sztuczną inteligencję. Jest jednak oczywiste, że jest to nieprawda, a ten artykuł omawia kilka wskazówek dla małych firm, aby wdrożyć sztuczną inteligencję i być bardziej konkurencyjnym na rynku.
Autor Bio
Charlie Svensson jest szybkim, wciągającym pisarzem świadczącym usługi pisania zadań dla esejów. Jest on wykwalifikowany w pisaniu treści i blogów. Ulubione tematy jego postów to edukacja, media społecznościowe, marketing, SEO, blogi motywacyjne i samorozwój. Doskonała zdolność adaptacji umiejętności, aby dotrzeć do różnych odbiorców.
Zobacz
Przeglądy praktyk zawodowych Cedefop: Włochy...
Tematyczny przegląd krajowy (TCR) Cedefop dotyczący praktyk zawodowych dla Włoch został...
Impreza upowszechniająca projekt StartApp
Projekt europejski "STARTAPP - zrównoważone strategie rekrutacji młodych ludzi zainteresowanych...
Certyfikacja roli menedżera ds. dobrego...
Projekt WELLypowstał w odpowiedzi na fizyczne i psychiczne skutki pracy dla pracowników...