Polecamy

Materiały edukacyjne z zakresu przedsiębiorczości dla imigrantów...

IED i IEK AKMI ogłaszają strategiczne partnerstwo edukacyjne

Dotacje unijne

Jak zwiększyć satysfakcję klienta? Niesamowite wskazówki na 2020 rok

Wysoki poziom satysfakcji klienta jest celem praktycznie każdej firmy i kluczem do ciągłego sukcesu. Jeśli to czytasz, jest duża szansa, że się z tym zgadzasz. Być może również szukasz sposobów na poprawę ogólnego poziomu zadowolenia swoich klientów.

Jeśli tak jest, czytaj dalej. Od słuchania do angażowania się w śledzenie metryk, istnieje kilka sposobów, dzięki którym możesz zacząć poprawiać ogólną satysfakcję swoich klientów.

Musisz słuchać

Musisz słuchać swoich klientów. Kiedy słuchasz, o wiele łatwiej jest Ci zaspokoić ich potrzeby i poprawić poziom zadowolenia klientów. Z czasem aktywne słuchanie może być niezwykle korzystne dla Twojej marki. W końcu, jak inaczej możesz dowiedzieć się, czego chcą Twoi klienci, jeśli nie słuchasz tego, co mają do powiedzenia?

Choć to prawda, słuchanie nie wystarczy. Jeśli nie poświęcisz czasu, aby odpowiedzieć swoim klientom, nie ma znaczenia, jak bardzo słuchasz. Istotne jest, abyś zbierał i wykorzystywał informacje zwrotne od klientów oraz wdrażał potrzebne pytania, które pomogą Ci rozwijać Twoją firmę.

Zawsze bądź odpowiedzialny

Według nowych badań, czas reakcji jest kluczowym czynnikiem w wielu branżach. Nie powinieneś nawet próbować się z tym nie zgadzać - nie ma praktycznie nikogo, kto będzie cierpliwie czekał na odpowiedź. Poświęć trochę czasu, aby skupić się na tym, jak szybko odpowiadasz swoim klientom. Wraz z szybkością, z jaką odpowiadasz na te pytania, musisz również rozważyć, czy dajesz wysokiej jakości odpowiedzi.

Jeśli okaże się, że nie odpowiadasz wystarczająco szybko, spróbuj nad tym popracować. Można nawet zatrudnić kogoś innego, aby pomóc utrzymać klientów szczęśliwy i zadowolony. Im szybciej będziesz w stanie odpowiedzieć, tym lepiej będzie się prezentować Twoja marka. Pamiętaj, że czas ma znaczenie w każdej sytuacji, ale szczególnie w tym przypadku.

Pokaż, że jesteś człowiekiem, a nie maszyną

W dzisiejszej erze automatyzacji marketingu, każdy rodzaj personalizacji zostanie doceniony. Kiedy odpowiadasz na pytania swoich klientów lub rozwiązujesz ich reklamacje, upewnij się, że pokazujesz swoją ludzką twarz, zamiast zawsze używać tego samego, nudnego szablonu. Poświęć trochę czasu, aby mówić językiem, którym posługują się Twoi klienci i unikaj odwoływania się do FAQ Twojej firmy. Jeszcze gorsze jest odwoływanie się do polityki firmy, która nie jest czymś zrozumiałym dla każdego.

Poświęć czas na poznanie swoich klientów

Warto poświęcić swój czas i wysiłek, aby dowiedzieć się nieco więcej o swoich klientach. Dotyczy to nie tylko CRM i śledzenia ich aktywności, ale także bardziej osobistej strony klienta. W ten sposób możesz zaskoczyć ich spersonalizowanym produktem lub notatką na specjalną okazję.

W ten sposób pozytywnie wpłyniesz na ich doświadczenia z klientami, co zachęci ich do pozostania lojalnymi wobec Twojej marki. Może to nawet doprowadzić do tego, że klient stanie się ambasadorem marki. W ten sposób zyskasz również pozytywną opinię o swojej marce i firmie.

Szczęśliwi pracownicy tworzą szczęśliwych klientów

W tym całym pośpiechu i zabieganiu o zadowolonych klientów, nigdy nie wolno zapominać o pracownikach, którzy oferują wysokiej jakości obsługę klienta. Jeśli Twoi pracownicy są w pełni usatysfakcjonowani swoją rolą i tym, co robią, pokażą to poprzez świetne traktowanie klientów. Tak więc, upewniając się, że klienci otrzymują usługi na najwyższym poziomie, zadbaj również o ludzi, którzy je świadczą.

Problemy są ważne - klienci są ważniejsi

Nigdy nie powinieneś pozwolić, aby problem lub sprawa przesłoniły klienta i jego potrzeby w kwestii ważności. Jeśli coś jest zepsute, nie próbuj obwiniać klienta ani sugerować, że używał produktu w jakiś niewłaściwy sposób.

Należy starać się zapewnić, że potrzeby klienta powinny być zawsze na pierwszym miejscu i że są one najważniejsze w tym scenariuszu. Dobrym pomysłem jest również stosowanie się do filozofii "klient ma zawsze rację". Warto jest również przejść dodatkową milę dla swoich klientów i upewnić się, że są oni zadowoleni z rozwiązania i obsługi klienta, która została osiągnięta.

Buduj świadomość marki

Wysokiej jakości obsługa klienta idzie w parze z wysokiej jakości, świetną komunikacją, która sprawi, że staniesz się ekspertem w branży . Zapewnienie wartości dodanej w treściach, którymi się dzielisz, w postaci aktualizacji usług, sztuczek, wskazówek, artykułów opartych na wiedzy i innych ofert specjalnych, pomoże utrzymać klientów szczęśliwych, zadowolonych, a co najważniejsze, lojalnych.

Bądź zorganizowany

Aby upewnić się, że Twoi klienci są w pełni zadowoleni, każda część Twojej firmy musi współpracować. Upewniając się, że klienci są zadowoleni, zależy od jakości zespołu obsługi klienta wraz z innymi działami, takimi jak te, które są odpowiedzialne za produkcję. Ważne jest, aby pamiętać, że tylko wtedy, gdy wszystkie koła zębate w Twojej firmie są odpowiednio naoliwione i połączone, możesz osiągnąć najlepsze wyniki.

Mierz i ulepszaj

Musisz mieć pewność, że wszystko robisz dobrze i że nie ma nic, co mógłbyś zrobić lepiej. Jest to kluczowa zasada w obsłudze klienta. Kiedy ustalisz cele biznesowe i połączysz je z obsługą klienta oraz swoimi KPI, będziesz mógł śledzić wszystkie wysiłki, jakie podjąłeś, aby z biegiem czasu zadowolenie klienta stawało się jeszcze większe.

Spraw, aby podróż była wygodna dla wszystkich

Jeśli klient zwróci się z problemem do Twojej firmy za pośrednictwem Facebooka, nie zmuszaj go do kontaktu telefonicznego lub innej metody. Korzystali z mediów społecznościowych, ponieważ w ten sposób wygodnie im się z Tobą komunikować.

Upewnij się, że masz możliwość wyboru, a nie tylko jedną opcję. Podaj informacje o tym, jak można rozwiązać problem, zamiast trzymać ich w niepewności. Oferuj usługi, których sam wymagałbyś od innych ludzi.

Czy jesteś gotowy, aby poprawić doświadczenia związane z obsługą klienta?

Istnieje kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę, myśląc o obsłudze klienta i zwiększeniu ogólnego zadowolenia klientów z Twojej firmy i marki. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie wskazówek i informacji, aby ułatwić sobie pracę. Chociaż jest to prawda, nigdy nie powinieneś się do tego ograniczać. Prawdopodobnie można znaleźć nowe i lepsze sposoby, aby poprawić swoje wysiłki i zapewnić, że spełniasz i przekraczasz potrzeby, które mają klienci i zapewniasz im najlepsze możliwe doświadczenia z marką lub firmą.

Zobacz

Przeglądy praktyk zawodowych Cedefop: Włochy...

Tematyczny przegląd krajowy (TCR) Cedefop dotyczący praktyk zawodowych dla Włoch został...

Impreza upowszechniająca projekt StartApp

Projekt europejski "STARTAPP - zrównoważone strategie rekrutacji młodych ludzi zainteresowanych...

Certyfikacja roli menedżera ds. dobrego...

Projekt WELLypowstał w odpowiedzi na fizyczne i psychiczne skutki pracy dla pracowników...