Gotowość do edukacji cyfrowej
Pomimo wyzwań związanych z pandemią koronawirusa, pandemia ta wysunęła na pierwszy plan nowe pojęcie gotowości do edukacji cyfrowej. Termin ten odnosi się do zdolności nowoczesnych szkół, kształcenia zawodowego lub szkolnictwa wyższego do reagowania na kryzys. Jeśli chodzi o edukację, właściwą reakcją jest zapewnienie wszystkim wysokiej jakości i nieprzerwanej edukacji. Wreszcie, pomimo korzyści, jakie edukacja cyfrowa przynosi w tym kryzysie, ma ona również wiele zalet w porównaniu z edukacją tradycyjną.
Znaczenie edukacji cyfrowej
W dzisiejszych czasach technologia cyfrowa zdominowała życie codzienne, dlatego szkoły muszą być gotowe na edukację cyfrową. W związku z tym, technologia ta nie może zabraknąć w salach lekcyjnych z różnych powodów. Po pierwsze, ważne jest, aby uczniowie zapoznali się z technologią, ponieważ jest ona przeplatana w nowoczesnym społeczeństwie. Po drugie, miejsca pracy w sektorach IT i cyfrowym już teraz cieszą się dużym popytem i będą rosły jeszcze bardziej.
Edukacja cyfrowa zapewnia następujące korzyści:
- Równość: Niedofinansowanie szkół publicznych tam jest kwestia równości właśnie tam. Technologia stwarza równe szanse dla wszystkich uczniów. Z wykorzystaniem tylko tabletu, studenci mają nieskończone możliwości. Przede wszystkim, mogą uczyć się kodowania od najmłodszych lat, ale także mieć dostęp do wciągających materiałów cyfrowych.
- Przyszłość: Technologia już jest, ale jeszcze bardziej będzie się stawać częścią codziennego życia. Niezależnie od tego, co uczniowie będą robić po ukończeniu szkoły, czy pójdą bezpośrednio do pracy, czy na studia, technologia będzie odgrywać dużą rolę. Dlatego ważne jest, aby zapoznali się ze wszystkimi rodzajami technologii i platform.
- Mobilność: Technologia pozwala na większą mobilność i może to mieć zastosowanie do wielu dziedzin życia, takich jak studia, a nawet praca. Wirtualnie, można studiować lub pracować z innego kontynentu, który prowadzi do wielu ekscytujących możliwości.
Edukacja cyfrowa a edukacja tradycyjna
Zalety technologii w klasie są znane od dziesięcioleci, ale jej przyjęcie było powolne. Przystosowanie sal lekcyjnych i materiałów dydaktycznych do korzystania z narzędzi technologicznych wymaga najpierw funduszy i przeszkolenia nauczycieli. Szczególnie w dobie kryzysu edukacja cyfrowa znajduje się w centrum uwagi. Nawet Unia Europejska dostrzegła pilną potrzebę inwestowania w gotowość do edukacji cyfrowej, przeznaczając na ten cel 100 mln euro w odpowiedzi na wyzwania. Ale jakie są korzyści dla uczniów w klasie cyfrowej w porównaniu do tradycyjnej?
- Spersonalizowana nauka: Prywatne lekcje są prawdopodobnie najlepszym rodzajem nauki, ponieważ mogą dostosować się do potrzeb uczniów. Jednak prywatni korepetytorzy są drodzy, a technologia okazuje się być tańszą alternatywą. Cyfrowy format pozwala nauczycielom na dostosowanie materiału nauczania do szybkości uczenia się i możliwości uczniów.
- Mądrzejsi uczniowie: Narzędzia cyfrowe pozwalają na rozwój umiejętności samodzielnego uczenia się. Uczniowie muszą przeanalizować, czego potrzebują się nauczyć i poszukać tych zasobów w Internecie. Ponadto, technologia sprawia, że są bardziej efektywni i produktywni. Wreszcie, korzystanie z cyfrowych narzędzi edukacyjnych i technologii poprawia ich umiejętności krytycznego myślenia.
- Samomotywacja: Angażujący sposób dostarczania materiałów dydaktycznych tworzy wyjątkowe zainteresowanie uczniów do nauki. Jest to bardziej interaktywne i studenci mogą połączyć się z materiałem nauczania.
- Możliwości uczenia się: Cyfrowe uczenie się pozwala nam uczyć się czegokolwiek, z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie.
- Wyższe zaangażowanie: Bogaty materiał e-learningowy, który zawiera obrazy, wideo, VR lub interaktywne sesje tworzy bogate środowisko, w którym studenci mogą uczyć się łatwiej i lepiej.
Wnioski
Zdecydowanie, jednym z pozytywnych efektów pandemii koronawirusa jest zwiększenie gotowości szkół do edukacji cyfrowej. Cała sytuacja zmusiła szkoły do zaadoptowania cyfrowych narzędzi edukacyjnych w swoich programach nauczania, aby móc kontynuować nauczanie swoich uczniów. Wreszcie, po podkreśleniu znaczenia edukacji cyfrowej, jest pewne, że ten rok będzie punktem wyjścia do szerszego przyjęcia narzędzi e-learningowych w klasach na całym świecie.
iED zdobyło ogromne doświadczenie i wiedzę poprzez realizację projektów unijnych przez ponad 15 lat. W szczególności, iED uznaje edukację cyfrową jako ważny sektor z ogromnym potencjałem i zawsze poszukuje nowych i innowacyjnych rozwiązań, aby go wspierać.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o pracy iED w zakresie edukacji cyfrowej kliknij tutaj!
Zobacz
Przeglądy praktyk zawodowych Cedefop: Włochy...
Tematyczny przegląd krajowy (TCR) Cedefop dotyczący praktyk zawodowych dla Włoch został...
Impreza upowszechniająca projekt StartApp
Projekt europejski "STARTAPP - zrównoważone strategie rekrutacji młodych ludzi zainteresowanych...
Certyfikacja roli menedżera ds. dobrego...
Projekt WELLypowstał w odpowiedzi na fizyczne i psychiczne skutki pracy dla pracowników...